Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jahodova

13. 4. 2008 19:29
No tak nevím...

Po přečtení článku a (hlavně) diskuze se ve mně tak nějak neodbytně usídlil pocit, že s mým případným dítětem to dopadne velice špatně, protože přirozenou autoritu nemám, nebiju málem ani bráchu, když se občas pohádáme (naposledy to skončilo mým hysterickým řevem, že není můj rodič ani zákonný zástupce, tak  co mi má co kecat do toho jak  dlouhé mám nehty...), a vysvětlovat opravdu neumím.... Nevíte o vysoké rodičovské? Určitě by mi byla užitečnější než ta biofyzika na kterou se hlásím....nebo by se v porodnicích mohl aspoň fasovat návod k obsluze a manuál pro problémové situace....

Učitelé aspoň mají na zjištění metod chování k dítěti pět let (i když za chvíli jich bude tak málo,že školy začnou brát i ty bakaláře....), kdežto rodič? Může se leda tak řídit citem a tím jak byl on sám vychováván....upřímně, docela se bojím jak dopadnou děti mojí spolužačky, které její táta ještě před půl rokem zatahal za vlasy tak, že mu zůstal chomáč v hrsti.... 

0 0
možnosti

Luborka

13. 4. 2008 20:10
Re: No tak nevím...

Jo stačila by střední rodičovskáR^

0 0
možnosti

Věra Tydlitátová

13. 4. 2008 0:32
Souhlasím

Děkuji za rozumné slovo. Plně s Vámi souhlasím. Také mi jde mráz po zádech z těch výkřiků o právu bít děti (bezbranné, slabé a na nás odkázané bytosti). Kdo bije dítě, ten nezvládá výchovu. Já jsem několikrát své děti uhodila - teď už jsou skoro dospělé a jsou v pohodě, ale stále si to vyčítám a vnímám to jako své selhání. Kdybych to mohla vzít zpět, dala bych za to kdoví co. V každém případě jsem ráda, že jste to napsal.R^

0 0
možnosti

skydream

13. 4. 2008 1:15
Re: Souhlasím

ja vam dekuji ze jste se zastavila v diskuzi a podporila me... kazdemu se muze stat ze mu ujedou nervy proto je zakon nesmysl... moc si vazim vaseho nazoru

0 0
možnosti

Sampis

12. 4. 2008 22:40
Obecně souhlasím

mám jen jednu výhradu. Plácání štěňat a namáčení čumáku do loužičky se již dlouho nepovažuje za výchovný prostředek, ale za zbytečné týrání bez efektu. Ono štěně, které si pamatuje tu lužičku tak pět vteřin opravdu nechápe, proč mu mácháte čumák v humusu. 

Tedy spousta bojovníků bojuje za právo chovat se ke svým dětem hůře než ke psům.

0 0
možnosti

skydream

12. 4. 2008 23:04
Re: Obecně souhlasím

tak ja myslim psal k tomu ne do toho... to fakt ne... ale rad se priucim jak to delat lepe...

0 0
možnosti

POToole

12. 4. 2008 22:14
Mlady muzi,

ode mne mate karmou i pochvalu. Mate rozumne nazory a nebojite se o nich psat, a to je podstatne.  To, ze se potrefene husy ozyvaji, je dobre znameni, ne spatne...

A mimochodem, deti mam a vychovala jsem jich asi vice, nez vetsina diskutujicich, vyrostli z nich bezva lidi a mam s nimi vsemi krasny vztah. A placat jsem je nikdy nemusela, v zadnem veku...:-)

0 0
možnosti

amonnia

12. 4. 2008 22:22
Re: Mlady muzi,

To, ze se potrefene husy ozyvaji, je dobre znameni, ne spatne... 

Asi budu jako "potrefená husa", ale myslím si, že diskuse je od toho, aby se diskutovalo. Co člověk, to názor. Někdo ho píše tak, někdo jinak .. ;-);-) kdybychom všichni měli stejný názor, to by to dopadlo Rv

0 0
možnosti

amonnia

12. 4. 2008 22:08
Ahoj Filipe :-)

Na našeho milého fyzikáře Horáka nejde jen tak zapomenout :-) Ještě dnes ho vidím s tím ukazovátkem za katedrou :-) 

Nicméně - máš zajímavý článek, ale přikláněla bych se k tomu, že v dnešní době přeci jen je to složitější než  v době, kdy jsme byli vychováváni my a naši předchůdci. Jen si vem, jaká technika na tebe z každého rohu vykukuje? 8-o A to nemluvím o tom, jaká ta mládež v podstatě dneska je. Myslíš, že něčemu pomůže být po škole? Poznámka? Ve většině případů stejně za to může učitel. Já osobně bych nechtěla dělat učitele - už jen proto, že tělesné tresty jsou zakázané. Bych ty smrady pomlátila všechny (ale toť jen můj osobní názor) .. BTW a pamatuji si, jak jsem jednou dostala na zadek, a to tak, že jsem si nemohla ani sednout při obědě. Holt lhát se nemá - člověk pochopí, ale samovolně se mu do toho nechce...

0 0
možnosti

skydream

12. 4. 2008 23:12
Re: Ahoj Filipe :-)

ahoj nevim kdo jsi :-) napises mi inicialy? asi jsme spolu chodili na zakladku :-)

0 0
možnosti

nyny.

12. 4. 2008 21:44
mládenečku

Nikde jsem  nečetla, že by někdo horoval pro bití dětí, takže Váš článek je silně mimo. Na druhou stranu jsou situace, kdy dítě na zadek dostat prostě musí, například v diskusi vzpomínaný příklad s vozovkou a taklových je mnohé a věřte, že ve většině těch schvalovatelných jde o bezpečí dítěte, pokud dítěti něco zakážete a vysvětlíte pro a ono opakovaně neposlehne, tak zkrátka na zadek plácnout člověk musí.Můj syn dostal v dětství asi 2x a na rozdíl od něj si to pamatuju a je mi to líto (i když šlo jen o ono plácnutí).Na druhou stranu kantor by si něco takového dovolit nesmí a stát se to mému dítěti, byl by kravál. My jsme pubertu přežili bez scén, ale pubertální verbální urážka rodiče či obdobné  si zasluhuje facku a ne že ne. Ale efekt to může mít jen u jinak vychovaného a  hodného dítěte, v té pubertě je to všechno kapku jinak. Takže mi nezbývá nežli souhlasit s těmi, kteří poukazují pouze na Váš fatální nedostatek zkušeností s výchovou vlastního dítka, a to až do jeho 18 let.

0 0
možnosti

skydream

12. 4. 2008 23:11
Re: mládenečku

nemusite mi kazat z vysin sveho stari ( mladenecku) vas nazor akceptuju ale proc me hned na zacatku urazite? jaktoze jsou francouzi anglicane spanele britove nadale uspesnejsi nez my? jaktoze se spousta deti umi chovat bez toho aniz by na ne kdokoliv kdykoliv sahl? (sebe nemyslim)

0 0
možnosti

Vikina

12. 4. 2008 20:09
nemáš páru, vo čem hantýruješ

Kamaráde, o takových věcech začni psát, až budeš mít aspoň dva potomky v pubertálním věku a za sebou aspoň desetileté manželství s průměrnou českou holkou (tj. nikoliv světicí). Pak si rád přečtu Tvé nekorektní výboje, zatím je jen jasné, že jde jen o bláboly nedozrálého chlapce.

0 0
možnosti

skydream

12. 4. 2008 20:47
Re: nemáš páru, vo čem hantýruješ

pak budu psat jako ty

0 0
možnosti

Čonka

12. 4. 2008 19:21
to Filip

Učitel by mněl mít respekt, já budu jenom rád kdýž dá mojemu dítěti pohlavek, samozřejme výchovnu, jaá dítěti doma ještě přidám, Respkt před učitelem musí být, a je to správne! nechci aby děti bili a posmývali se učitelům jak to teď vidíme. My starší jsme pár krát vyfasovali od učitelů a nic se ním nestalo, ba naopak pomohlo to a doteďkom jsi na tý učitele v dobrém vspomenu. Tak se nebojte o svoje dítě jestli dostane pohlavek(zasloužený) od učitele.[>-]

0 0
možnosti

skydream

12. 4. 2008 20:48
Re: to Filip

zrovna na takove jako vy by mel byt onen zakon se kterym nesouhlasim. vy kazdopadne drzite pusu a krok... to ste se naucil

0 0
možnosti

king Paul

12. 4. 2008 18:25
to Filip:

mám dotaz: kolik dětí jste, Filipe, již vychoval? a jste učitel, že máte i zkušenosti z druhé strany? podotýkám, že já své dítě nebiji ani (fyzicky) netrestám, ale jsou situace, kdy facka v pravý čas je nejrozumnějším a nejúčinnějším řešením. měl byste mluvit o něčem, s čím máte zkušenosti, jinak je to jenom tlachání ... Děžomila neví co mluví - podívejte se do USA, kde vychovávají bez trestů, a potom puberťáci (kteří najednou narazí na odpor) vystřílí půl školy, nebo musí špolužačku. to asi není jen tak samosebou. chtělo by to přemýšlet, než něco napíšete...

0 0
možnosti

skydream

12. 4. 2008 20:49
Re: to Filip:

jo ve francii je taky vychovavaj bez pohlavku a nikdo tam nikoho nestrili

0 0
možnosti

skydream

12. 4. 2008 16:58
chjo

tak reknete voe uhni slepice a ona se zasmeje a uhne... ale mozna bude mluvit pres zachodove dvere:-)

0 0
možnosti

skydream

12. 4. 2008 16:59
Re: chjo

grr idnes...

0 0
možnosti
  • Počet článků 56
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2641x
Jsem naivní snílek, který ovšem četl Machiavelliho. to by mohlo stačit:-)