Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vlad IV

Shrnutí celého blábolu!

Hovno se dalo do tance, a ještě si dalo ruce v bok.......!!!!!!!!

Totéž platí o předsedovi ODS, o jeho souputnících s jinou stranickou knížkou nemluvě.....

0/0
25.3.2010 19:50

Vlad IV

Shrnutí celého blábolu!

0/0
25.3.2010 19:47

Saltos Alim

Tak hleďme

Docela jste mne pobavil.

 Prostě řečeno, není nad to hodnotit  každou minulou dobu zcela mimo její dobovou  aktuální situaci se všemi tehdy platnými hodnotami, vztahy, vazbami, úrovní poznání a nepoznání, vědy, umění, filosofií  etc., a dnes směle  u kafé či piva dělat pokusy o hodnocení a závěry.  Držel bych se spíš pana Broučka  a k tomu třeba i Švejka.    8-o  

0/0
25.3.2010 18:13

skydream

dokonceni

ostatne vsimnete si ze levicoví intelektualove zacatku dvacateho stoleti byli proti církvi... dale je zajimave na ci stranu se cirkev ve spanelsku v dane dobe velice mocna postavila za spanelske obcanske valky...atp atp... vim ze samozrejme v kazdem z nas je krestanstvi zazrane a neni to spatne ale to neznamena ze nemuzeme odsoudit onu instituci za chyby jez ucinila a knimz se ted pokrytecky nehlasi

0/0
25.3.2010 17:18

skydream

Re: dokonceni

chyba patri to k diskuzi s iacobau

0/0
25.3.2010 17:21

experience

Dějiny ranného křesťanství je jeden velký mýtus.

Každopádně se ale stalo neodmyslitelným dějiným fenoménem staro- a středověku. Spolupodílelo se na vývoji etických hodnot. I církev ja ko instituce se na něm podílela, to nelze oddělovat. Ale každá taková masová organizace je také ve své podstatě utlačovatelská.

Na toto téma byly a budou napsány hromady knih a každý má právo na svůj pohled. Ale povrchní - hospodské - nadhození, jaké si může dovolit Filip Bohata na blogu nebo experience v diskusi, si nemůže dovolit někdo, kdo chce být premiérem státu. Aspoň já bych se takovému tlachalovi nesvěřil. 

0/0
25.3.2010 16:20

skydream

Re: Dějiny ranného křesťanství je jeden velký mýtus.

věřím že paroubek který se tomuto vždy obratně vyhne bude kvalitním premierem:-) a hospodsky tlachal to tAKy neni neb on za totáč byl šefem všech hospod :-)

0/0
25.3.2010 17:09

experience

Re: Dějiny ranného křesťanství je jeden velký mýtus.

To jsem si nevšiml, že je na pořadu den Paroubek, já jsem si myslel, že mluvíme o Topolánkovi. Příště varujte předem, asi mi ve vašem článku uniklo nějaké skryté politologické moudro.

0/0
26.3.2010 9:29

iacobau

Pokrač.

A pan Topolánek je jen dokladem tohoto "mainstreamu" - ten rozhovor opravdu nemá chybu. Je opravdu modelový.

0/0
25.3.2010 15:36

iacobau

Tuctová kritika

Církev upalovala odpůrce, ovládala a stále ovládá masy, vybírá desátky, ve jménu sebe či Boha zabíjela. A je proti antikoncepci. Ale občas tam možná taky bylo něco dobrého (nějaká ta vzdělanost, možná morálka...).

Rozvinutím předchozího odstavce se nese naprostá většina kriticky postavených článků na téma církev (obvykle katolická). Na jedné straně je nutno uznat, že tato kritika nestojí zcela na vodě. Avšak na druhou stranu je třeba brát v potaz fakt, že speciálně česká společnost snad ještě víc než okolní postrádá často elementární vědomosti o katolické církvi, jejím bohatství, učení, liturgii, každodenním životě atd. Existuje řada populárních klišé, které jsou pouze představami naprosto vzdálenými realitě, ale přesto nekriticky přejímanými.

Mohu jen připomenout populární termín "neposkvrněné početí", o kterém snad 99% národa netuší, oč jde, nebo domněnku, že všichni katoličtí duchovní mají povinný celibát.

0/0
25.3.2010 15:34

skydream

Re: Tuctová kritika

proč bych měl znát její liturgii ? copak musím mít nastudovaný vědecký ateismus ci marx leninismus abych mohl kritizovat dusledky komunismu ? tAK VYVRATTE tezi ze cirkev slouzila k ovládání lidi a nyní k mocenským choutkám uvnitř sebe sama a já přinesu dalši argumenty ale tyto jsou nejpodstatnejsi a nikdo mi je nikdy nevysvetlil nevyvratil...

0/0
25.3.2010 15:58

iacobau

Re: Tuctová kritika

Můžete kritizovat samozřejmě cokoli, ale taková kritika má tím větší váhu, čím více se v dané problematice orientujete. Nebo ne?

Důsledky něčeho, to je jiná, to by mě taky zajímalo, jaké jsou tedy podle vás důsledky působení křesťanství v Evropě.

A že církev slouží k ovládání lidí? Nuže jak? Rád se poučím.

0/0
25.3.2010 16:13

experience

Re: Tuctová kritika

Bohata se vždycky dožaduje argumentů od druhé strany a sám přináší jen křečovitá hesla, víc z něj nedostanete.

0/0
25.3.2010 16:23

iacobau

Re: Tuctová kritika

Aha, vypadá to tak.

0/0
25.3.2010 17:00

skydream

Re: Tuctová kritika

budu rad pokud budu mit tu cest znát tvé jméno pripadne si budu moct precist nejaky tvuj blog..

mas se mnou nejaky problem pokud si myslis co si myslis a stale me ctes nebo se jen snazis urazit? :-)

0/0
25.3.2010 17:21

experience

Re: Tuctová kritika

To je zajímavé, jak tady největší machři vždycky zuří, když se dostanou do nepříjemného prostředí. To si musíš, chlapče, rozmyslet dřív, než začneš psát veřejně a pod vlastním  jménem. Pokud jsem infomován, blogování je dobrovolné a anonymita diskutujících se připouští. Když na to psychicky nemáš, tak to nedělej. A neboj, navážím se i do jiných. Nebo si klikni na "nevhodný příspěvek", třeba mi to smažou a jseš v pohodě, ne?

0/0
26.3.2010 9:34

skydream

Re: Tuctová kritika

Církev slouží k ovládání lidí... KDyž je církev malá říká se ji sekta. Tato sekte temto lidem vymeje mozky a následně je nutí dělat něco co pro daného člověka jako jednotlivce ani jako jeho rodinu není kladné např vzdát se majetku, spáchat sebevraždu. Církev má delší tradici a tudíž je má ohlazené rohy své útočnosti ale ve svych rimskych pocatcich byla taktez sektou.. cirkev taktéž určuje co lidé dělat mají a nemají a bez ohledu na to zda je to vždy brané za prospěšné. Svvou moc nad lidmi ve většině zemí ztratila ale uznejte že ještě tak před 200 lety bylo pro obyčejného člověka docela peklo pokud byl postižen nějakým církevním trestem či byl jen zmínen jako hrisnik pri kázáni... a teto moci samozrejme jako kazde nebylo vzdy uzito kladnym smerem...

0/0
25.3.2010 17:16

skydream

Re: Tuctová kritika

dalsi zasadni chybou cirkve v dnesni dobe je ze se stavi proti pluralite nazoru ( ag. kampane ohledne potratu, kazani proti kondomum v hiv africe a jina dost nelidumilna gesta pri kterych uprednostnuji svou filozofii pred lidstvim )

0/0
25.3.2010 17:25

iacobau

Re: Tuctová kritika

Píšete, že sekta vymývá mozky a nutí člověka dělat věci, které pro něj nejsou kladné. S tím nemohu než souhlasit.

Církev přesně toto nedělá (což zřejmě uznáváte). Že byla ve svých počátcích sektou? No v určitém smyslu jistě, ale ne v tom, jak jej chápeme dnes (ale bylo by to na dlouhé povídání).

Před dvěma sty lety tak jako dnes platilo zpovědní tajemství a církevní tresty? Myslíte modlitbu jako pokání nebo opravdu těžké tresty jako pouť do Říma? Jediné, co mě napadá, je pořád omílané upalování čarodějnic. To bylo zlo, jako je zlo pedofilní jednání kněží, zabíjení ve jménu Boha (a ...doplňte si sám). Je-li církev jako společenství lidí špatná proto, že v jejím jménu či ve jménu Boha byly páchány nepravosti, pak se ptám, zda takto není poskvrněn sám člověk jako příslušník národa či celé civilizace.

0/0
25.3.2010 17:31

skydream

Re: Tuctová kritika

dekuji za reakci prave pro diskuzi jako je s vami rad pisu...

cirkev v 18 stoleti napriklad velice stigmatizovala "bastardy" nebo

pokud se nekdo znelibil mistnimu farari mohl byt napriklad vyloucen ze slusne spol za pomoci kazani a verim ze i nekteri mohli byt exkomunikovani ale to nejsem dost vzdelan...

clovek je poskvrnen tak jako je cirkev to mate pravdu na druhou stranu clovek sam sebe kritizuje az dost ( avatar a jina " dila") na rozdil od cirkve ktera se idealizuje do role spasitele zkazenosti dnesni moralky

0/0
26.3.2010 2:25

pesimista

Topolánek zabruslil do hisrorie staré 2000 let jak

by byl profesorem církevní historie. Jeho zkratkovité vyjádření neslo jednoznačně pečeť komunistické výchovy. Znám mnoho hluboce věřících lidí, kterým zcela určitě nikdo halvu nevymyl, mnozí se dokonce dostali k víře a církvi (jedno jaké) až v dospělosti. A právě takové lidi musí nutně vulgární hodnocení, řeknu-li slušně, naštvat. Topolánek se tak chová přezíravě ke značné části obyvatel této země, plátců daně a rodičů dobře vychovávaných dětí, tedy budoucnosti. Pokud s ním souhlasíte,klesáte na stejnou úrověň jako on.

0/0
25.3.2010 15:33

skydream

Re: Topolánek zabruslil do hisrorie staré 2000 let jak

projevováním odlišného názoru neklesám na žádnou uroven a asi jste nečetl o čem jsem psal,... neb jste už klasické argumentace ad persona...

0/0
25.3.2010 15:59

vodní želva

Nebudu Vás pomlouvat, jak si o to říkáte.

Vezmu to z jiné stránky. Podle mě je evidentní, že nejste věřícím člověkem a já se přiznám, že já také ne. Jenže věřící lidé ty výroky Topolánka vnímají jinak než Vy nebo já. A tady je podstata problému - Topolánek kandiduje na Jižní Moravě a to je místo, kde je věřících nejvíce v celé republice. Z tohoto pohledu jsou jeho výroky o církvích minimálně krajně netaktické a mohou znamenat jeho krutou volební prohru v tomto lidnatém kraji.

 

0/0
25.3.2010 15:13

aljavC

Re: Nebudu Vás pomlouvat, jak si o to říkáte.

to by se pak člověk nesměl kriticky vyjádřit k ničemu, jelikož kritika se vždy může někoho dotknout. Ano, Topolánek mohl být jako JP, a u každého slova počítat voliče, ale mě se napopak líbilo že takhle neuvažuje.

0/0
25.3.2010 15:18

vodní želva

Re: Nebudu Vás pomlouvat, jak si o to říkáte.

jo, tak ono se to asi líbilo daleko více lidem, a kdyby kandidoval třeba u nás ve Středních Čechách, tak by mu to nějaké hlasy i mohlo přinést, ale v kontextu Topolánkova tvrzení, že chce svou stranu dovést k vítězným volbám, mi prostě ten výrok přijde netaktický.

0/0
25.3.2010 15:24

zmije

Re: Nebudu Vás pomlouvat, jak si o to říkáte.

Já věřící jsem a nemohu si pomoct, ale s Topolánkem souhlasím. Hodně věcí v současné církvi nemá podle mého názoru s prvotním křesťanstvím a jeho učením nic společného.

0/0
25.3.2010 15:38

skydream

Re: Nebudu Vás pomlouvat, jak si o to říkáte.

politicky to bylo samozrejme tragicke a ja na jeho miste v teto dobe bych urcite tento clanek nepsal... na druhou stranu to nic nemeni na tom ze s jeho nazorem souhlasim a ze ho rikal s tim ze veril ze nebude zverejnen...

0/0
25.3.2010 17:27



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.