Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

poiuyt

Talibanci taky nechteji jednat s jejich nepritelem

a budou bojovat do konecneho vitezstvi.

0/0
18.8.2010 21:43

viveka77

Karma

Jasná karma, máte pravdu. R^

0/0
18.8.2010 11:37

musulman

No, tak nějak,

jak tady čtu ty příspěvky do diskuse, většina odsuzuje presentovaný názor a přiklání se k názoru "jiný kraj - jiný mrav". Nejsem si tak docela jist, že tento názor lze v globalizovaném světě akceptovat. Nemůžeme před "jiným" názorem zavírat oči a ucpávat si uši a tvářit se jako že ono to tak má být, když oni to tak chtějí. To je názor který vede jen a jen k destrukci společnosti. To by pak i v našich zemích bylo domácí násilí věcí jen a pouze dané rodiny (trochu jsem nadsadil, ale v konečném důsledku by jsme k tomu mohli dospět). Proto je třeba veřejně vystupovat proti takovýmto "zvykům" a "tradicím" a vysvětlovat jejich nepřípustnost nejen tamním zastáncům kmenových "práv", ale také těm co žijíc v "civilizované" části světa ospravedlňují týrání jiných bytostí (které se "provinily" jiným názorem) kmenovým právem. ;-(

0/0
18.8.2010 9:26

kaktusak

Re: No, tak nějak,

Naštěstí se Taliban tímto vaším názorem neřídí, ještě by u nás chtěl zavádět jejich zvyklosti.

0/0
18.8.2010 17:42

Gmur

tak tuhle repliku bych od rozumneho cloveka

necekala!

"Vadí vám zákony a společnost u Paštunů? Nejezděte k nim.";-(

To je velmi smutna reakce.

0/0
18.8.2010 8:14

kaktusak

Re: tak tuhle repliku bych od rozumneho cloveka

Ano. Veselá reakce by byla: "...vpadněte k nim s armádou a vnuťte jim své zákony, ať to stojí co to stojí."

0/0
18.8.2010 17:41

Tuubeen

Re: tak tuhle repliku bych od rozumneho cloveka

Takže nezastáváte ani názor, že Paštuni, kterým vadí poměry v Británii, by do ní prostě neměli jezdit a nechat si svoje zvyklosti doma? :-P

0/0
19.8.2010 9:32

kaktusak

Proto jsou tam moudří žoldáci NATO, kteří už donutí

Afghánce žít tak, jak je to jedině správné.

0/0
17.8.2010 22:26

Niktor

Tálibán?

Obávám se, že to o čem píšete, není "kulturní výbava Tálibánu", ale spíše zvyková výbava jihoasijských kmenových společnosti. Ne zas tak dávno jsem psal o podobných případech v Indii - http://libicher.blog.idnes.cz/c/144309/Vrazdy-ze-cti-na-vzestupu-nejen-v-Indii.html a před pár dny se třeba objevil jeden nový, kdy byla dívka z nějaké kmenové oblasti nucena pochodovat několik kilometrů nahá, přičemž ji ostatní častovali nadávkami, štvali proti ní psy a házeli po ní různé předměty... Když mluvíte o tom způsobu popravy, zapomínáte, že kmenové společnosti jsou velmi kolektivistické a provinění jednoho se bere jako zneuctění celé skupiny -  ta pak cítí povinnost sjednat pořádek a navrátit kmeni/vesnici/atd. ztracenou čest...

0/0
17.8.2010 21:36

myschelle

Re: Tálibán?

tak jihoasijská specialita to bude stěží. že by to souviselo s kmenovou fází společenského zřízení? středověká Evropa s inkvizitorskými praktikami ale kmenová zrovna nebyla, žejo. takže to taky nebude základní příčina.

0/0
17.8.2010 22:06

Niktor

Re: Tálibán?

Tohle má máloco společného s inkvizičními praktikami. Je vidět, že nemáte nejmenší tušení o co go. Zkusila jste si alespoň kliknout na ten můj článek?

0/0
18.8.2010 11:43

myschelle

Re: Tálibán?

a dokonce ani váš životopis jsem si nenastudovala, to jsem ale drzá co? jestli myslíte, že zvěrsva páchaná v jedné oblasti a jedné době mají zcela odlišnou podstatu od zvěrstev páchaných jindy a jinde, tak jste jako doktor, který léčí kuří oka ale celkové fungování člověka ho nezajímá.

0/0
18.8.2010 14:00

Tuubeen

Re: Tálibán?

Naopak. Spíš se podobá tomu, kdo hledá souvisloti mezi kuřím okem a celkovým stavem organismu a příčinami kuřích ok..

0/0
19.8.2010 9:34

Tuubeen

Univerzální morálka?

Všichni se mají chovat jako my, u nás doma i u sebe doma, a kdo nechce, toho přinutíme, protože NAŠE je lepší... To se mi nezdá o nic vyspělejší přístup než ty praktiky Tálibanu, vlastně je to založeno na úplně stejné filosofii.

Vadí vám zákony a společnost u Paštunů? Nejezděte k nim.

Paštunům zase možná vadí, že se u nás smí beztrestně cizoložit a jsou přesvědčeni, že by se s tím mělo něco hodně razantně dělat (ostatně, jak to vypadá s nezahalenými ženami v Afghánistánu, popisuje velmi pěkně Petra Procházková v románu Frišta - ukázka: http://manzelka.bloguje.cz/840335-co-delas-kdyz-ti-chlapi-sahaji-mezi-nohy.php ), ale jistě by se vám nelíbilo, kdyby se to rozhodli zavádět tady, v přesvědčení stejně spravedlivém, jako je to vaše, že paštunský systém je lepší.

0/0
17.8.2010 19:04

Tuubeen

Pokračování

Ony intervence zvenčí věci totiž ještě zhoršují ( http://sadio.blog.idnes.cz/c/147173/Vyroba-radikalu-snadno-a-rychle.html );a když se nad tím zamyslíte, nemůžete se divit.

0/0
17.8.2010 19:05

skydream

Re: Univerzální morálka?

kamenování je systém? zakazování hudby je systém ? utlačování poloviny obyvatelstva ( žen )  a jejich svobodné mlácení a ve svých dusledcích zotročení je systém ?

0/0
18.8.2010 11:35

Tuubeen

Re: Univerzální morálka?

Jsou to místní zvyklosti, vycházející z konkrétní kultury a místních podmínek. Možná se vám to bude zdát neuvěřitelné, ale oni zas považují za k ženám utlačovatelský ten systém náš. A předpokládám, že byste také nesouhlasil(a), aby i evropské ženy mohly mít výsadu absolutní ochrany uvnitř svých domovů (a jinam nevycházet, protože tak je to pro ně nejlepší)...a přitom si to většina mužů i žen v Afghanistánu myslí.

0/0
19.8.2010 9:39

experience

Nic lepšího než jasné vyjádření názoru

a uplatňování mezinárodního práva zatím nikdo nevymyslel.

0/0
17.8.2010 18:44

hafusak2

Podívejte se na kalendář:

Ten jejich je o cca 622 let za naším. A teď zalovte v paměti, co jste se učil v dějepise o době před 622 lety co se dělo zde ve střední Evropě, zvláště problematika náboženství a vztahu stát-církev. To je můj názor, nikomu ho nenutím.

0/0
17.8.2010 18:02

strycek-Joe GmbH

Měli bychom hledat, kde nechal v Afghánistánu tesař díru

a ne jednat s Talibanem, v tom máte pravdu. Afghánci mají právo si svoji zem spravovat sami, my jim do toho nemáme co mluvit či jednat.

0/0
17.8.2010 18:01

Gmur

Re: Měli bychom hledat, kde nechal v Afghánistánu tesař díru

Akorat , ze Afghanci co si maji, podle vas, spravovat sami,nejsou Talibanci. Bohuzel.

0/0
18.8.2010 8:16

myschelle

středověk

"I za časů temného středověku se v našich krajích i ve většině známého světa při vykonávání trestu smrti dav pouze díval a nestával se aktivním spoluviníkem" ... no mě to o tolik lepší zase nepřijde. kdyby se po nich chtělo, aby se zapojili, zapojili by se, a kdybyste tam byl vy, zapojil byste se dost možná taky (a jestli řeknete, že jste si jistý že ne, tak jste pokrytec)  - davová psychoźa, společenská atmosféra, podmínky atd. aneb to se nám to kecá, když v takových  podmínkách nežijem.  na mnoha místech světa se bohužel dějou hrozný věci - ale násilím se to nevyřeší. a nevyřeší se to ze dne na den.

0/0
17.8.2010 17:46

experience

Re: středověk

R^

0/0
17.8.2010 21:32

skydream

Re: středověk

vim ze by se zapojili, ale elity uz ve stredoveku chapaly, ze je naprosto zrudne zapojovat do poprav vice lidi nez samotneho kata a ze davu toto slouzi ne ke spravedlivemu potrestani ale k ukojeni sadistickych choutek... ostatne uz samotna verejnost popravy je opovrzenihodna... ano mozna bych se zapojil pokud bych tam byl vychovan a necetl v zivote jinou knihu nez koran ale mozna taky ne... a jak se to vyresi? domluvou? oni taky neresi problemy domluvou ale ultranasilim...

0/0
18.8.2010 11:33

myschelle

Re: středověk

elity uz ve stredoveku chapaly... to se mi mocnezdá. ono to zapojení davu je svým hnusným způsobem velmi efektivní strategie. protože vyvolává právě ten pocit patření do skupiny a té "spravedlnosti". kdo si sám ušpiní ruce, ten už se z toho nevykecá a nezbude mu, než celý systém hájit za každou cenu.

a jakákoli intervence zvenčí ten pocit "my jsme ti správní a oni nepřátelé" jenom posílí.  nejlépe vždycky fungovala "výchova příkladem"... ale to už se po takovým průsserech typu Abú Grajb těžko podaří

0/0
18.8.2010 13:55

experience

Nějaký návrh co s tím by nebyl?

0/0
17.8.2010 17:29

briza

Re: Nějaký návrh co s tím by nebyl?

Spravna otazka. Neni tezke formulovat co nechceme a proc. Ale jak dosahnout toho co chceme (a aby to opravdu tak fungovalo) to je o dost tezsi.

0/0
17.8.2010 17:59

skydream

Re: Nějaký návrh co s tím by nebyl?

omlouvam se... nechal sem svuj blog jako kul v plote kuli tragicke sparte:-) no jak jsem psal... bojovat s nimi do posledni kapky krve a taky je velice dulezite zapracovat na osvete...

0/0
18.8.2010 11:28

ellukas

Akceptovat nic nemusíte

ale jiný kraj, jiný mrav.

0/0
17.8.2010 17:26





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.